Životní mapy® je projektivní, diagnostická a terapeutická metoda pro děti i dospělé.
- ŽM® jsou metodou, která dokáže velmi efektivně pracovat již s dětmi od 3 let věku.
- mimořádně rychlou a efektivní technikou, jak objevit zdroje traumat
- objevení skrytých vzorců myšlení a emočních zranění, které negativně ovlivňují život jedince
- pro klienta je skvělou volbou pro rychlé vyřešení problémů
- autory metody Životních map® (ve světě pod značkou KopsMethod®) jsou Kamila a Petr Kopsovi
- sami říkají: "Když jsme s metodou před lety přišli, netušili jsme, jaký zájem vyvolá a jak velmi efektivní bude. A také, že osloví celé veliké spektrum lidí, od rodičů, prarodičů, až po celou řadu odborníků z řad pedagogiky, psychologie, pediatrie aj.
Metoda umí také řešit sebepoškozování, úzkosti, malou sebehodnotu, sebelásku a mnoho dalšího...
V dnešní době dlouhých čekacích dob u psychologů, je dostupným nástrojem pro rodiče i školy, ale hlavně záchranou brzdou pro děti.
texty a materiály pro web čerpány od ⒸKamila a Petr Kopsovi
ŽIVOTNÍ MAPY® PRO DĚTI DO 6 LET
- je určena pro děti od 3 let a pro dítě je nezátěžová
- rychle diagnostikuje to, co se děje uvnitř dítěte
- pomáhá řešit problémy ve škole nebo v rodině
- včas pomůže objevit a řešit možná budoucí nebo aktuální směřování dítěte k různým závislostem
- tápete-li ve výchově, můžete se přesvědčit, zda na dítě nepřenášíte vlastní nezpracované traumata
- pomůže Vaše dítě připravit na chystanou životní změnu (rozvod, stěhování, školní zralost...)
- lépe porozumíte vnitřnímu světu dítěte, zlepšíte vzájemnou komunikaci a lépe ho pochopíte
- pro děti někdy stačí jedna jediná mapa, ale pokud dítě je uzavřené nebo naopak hyperaktivní, počítejte s cyklusem map
ŽIVOTNÍ MAPY® PRO DĚTI 6-12 LET
Období kolem dvanáctého roku je dobou, kdy má u dítěte proběhnout sebeidentifikace spojená se sebepřijetím. Velmi často se však stává, že tento proces je nějakým způsobem narušen. A je potřeba reagovat opravdu rychle, nepodcenit to. Je potřebné co nejrychleji zjistit příčinu narušení a pomoci dítěti i rodiči překlenout vzniklý problém. Hrajeme zde o čas.
Proč hrajeme o čas?
- Právě dvanáctým rokem se uzavírá jedna z důležitých kapitol rozvoje dítěte.
- Při včasném neřešení dochází velmi rychle ke ztrátě důvěry v rodičovské autority.
- V tomto období začíná hledání vzorů. Pokud je nehledá v rodičích, začne je hledat mimo rodinu.
- Dvanáctý rok přináší snahu o vymanění se (z pohledu dítěte) z nefunkčních vztahů a vzorců a hledání odpovídající nového vzoru. Hrozí tak nedorozumění a konflikty.
- Neřešením situace si přenese dítě do dospělosti trauma s nesebepřijetím a konflikt s rodičem.
- v tomto věku již mají děti nasbíráno více věcí, pokud dítě již sotva komunikuje s okolím nebo naopak extrémně - agrese, útoky, počítejte s cyklusem map
ŽIVOTNÍ MAPY® PRO DOSPĚLÉ
jsou moderním a rychlým nástrojem jak objevit příčinu aktuálních problémů, které žiji
- dávají okamžitou odpověď a zároveň dávají i konkrétní návod, jak situaci řešit
- řeší traumata z dětství, sklony k sebedestrukci, zacyklení v myšlení a pocitech
- problémy s rozhodováním a limity, s přijetím a sebehodnotou
- prevence i řešení závislostí a partnerské neshody
- vlastní sezení trvá 2 - 2,5 hodiny
- v dospělosti máme nasbíráno tolik věcí, že je vždy nutné počítat s cyklusem map
- to znamená, že se budeme potkávat každý měsíc, kdy se budeme vracet postupně rok za rokem k prenatálnímu období
- v případě hlubokého a závažného problému je někdy potřeba navrátit se do stejného roku několikrát
- časový interval mezi mapami nesmí být delší než max. 2 měsíce, jinak musíme začínat znovu, tedy 12 rokem klienta
- jedna mapa vás opravdu neposune, jen pro vyzkoušení metody, proto ani nevolejte
Jak probíhá samotné sezení
DĚTSKÁ MAPA
- dětský klient vstupuje spolu s doprovodem - rodičem
- po úvodních pár větách doprovod-rodič odchází a dětský klient zůstává pouze s lektorem
- lektor provází dětského klienta Životní mapou®
- dětský klient maluje a povídá si s lektorem
- po ukončení mapy, přichází rodič
- lektor dává výstupní kroky a doporučení
- probíhá cca 30 min konzultace, aby bylo vše pochopeno
- dětský klient zůstává celou dobu v místnosti
- sezení trvá zhruba 1,5 - 2,5 hodiny
- u dítěte dochází k uvolnění a transformaci
DOSPĚLÁ MAPA
- klient vstupuje do místnosti
- popovídáme si pár úvodních vět, potom se přistupuje k mapě
- klient začíná malovat a mapou ho provádím
- nabízím bezpečné prostředí pro povídání
- po ukončení práce s mapou letor dává výstupní kroky
- s klientem probíhá 30 min konzultace, aby vše pochopil
- samotné sezení trvá zhruba 2 - 2,5 hodiny
- terapie probíhá již po celou dobu práce u mapy a končí až cca po 3 týdnech, kdy se v mozku stále "přemisťuje nábytek"
- mezi mapami je možná konzultace, pomoc s průběhem a dovysvětlení
- můžeme také počítat s psychosomatickými projevy
- pokud jste nyní v depresích, musíme se znovu vyškrábat přes úzkosti, nezájem až ke komunikaci s okolím
- ano, bude to bolet, ale chcete žít nynější nežitý život nebo chcete být sami sebou a mít otěže ve svých rukou?
PROČ SI NAKRESLIT MAPU ?
- mapy nás vracejí do dětství, kde najdeme a transformujeme nabyté vzorce chování a programy
- mapa nás nenutí znovu do traumat vstoupit ani je rozebírat, ale v kreslení to jde s nadhledem
- dojdete konečně k pochopení (to je to, co nás leckdy nejvíc trápí, chceme znát PROČ a JAK)
- mapa Vás stabilizuje a transformuje ve svém osobním životě
- je určena k poznání svého osobního příběhu
- Že neumíte kreslit? Toho se vůbec nebojte, nejsem tu pro posuzování výtvarného talentu
- Že si období dětství nepamatujete? Budete překvapeni, jak si Váš mozek vše pamatuje a tělo si ukládá
- ráda Vás uvidím, uslyším, provedu procesem malování Životní mapy® a společně strávíme čas
CYKLUS ŽM®
Od narození a vlastně doposud prožíváme dennodenně různé situace, sbíráme traumata a ovlivňují nás nevědomky vzorce chování od rodičů, pedagogů, autorit. Věty: "Nikdy nebudu jako máma/táta!" "To mi dělala moje máma/táta a já to teď dělám mým dětem!" vyslovil určitě téměř každý...
Nemůžeme tedy očekávat, že po jednom sezení se stane zázrak a staneme se ryzí osobností. Je potřeba trpělivosti hlavně k sobě sama a dát si potřebný čas.
Můžeme to přirovnat jednoduše k cibuli a jejím slupkám, každý z nás má těch slupek jiný počet, jsou jinak silné, jinak náročné a jinak bolestivé. Ale nikdy nemůžeme začít loupat cibuli uprostřed...
Mám klienty, kteří procházejí cyklusem a opravdu se jim život mění. Každý se uvolní z přetlaků. Mají se čím dál více rádi, dělají vědomé změny v životě, přestávají se zavděčovat, naučí se říkat ne, přestávají se bát autorit a další a další...
Ano, stojí to dohromady nemalé peníze, pokud ale něco chceme, finance si na to najdeme, ostatní je jen výmluva.
DLOUHÝ CYKLUS MAP
- klienta čeká více než 10 map
- je to jako postupné odlupování slupek cibule
- stejně tak odlupujeme traumata
- proto začínáme věkem 12ti let a končíme 0, tedy početím
- rozmezí mezi mapami je minimálně 3 týdny
- cyklus se platí vždy postupně, ne předem najednou
ZKRÁCENÝ CYKLUS MAP
- klienta čekají minimálně 4 mapy - tedy sezení 1x měsíčně
- je to rychlejší cyklus
- nejde tolik do hloubky a všech období, ale klientovi i tak pomůže
- rozmezí mezi mapami je minimálně 3 týdny
- cyklus se platí vždy postupně, ne předem najednou
Otázky a odpovědi
1. Proč je schopen člověk, když si věci "namaluje do Mapy", pochopit o co běží?
Dochází ke spojení obrazové, procesní, indukční a sluchové části v člověku.
Vzniká ucelený přehled o situaci, jejich příčinách i vzešlých následcích.
Protože je veden k vlastnímu AHA - momentu, nikoliv osobnímu výkladu "terapeuta ŽM".
2. Jaké jsou principy, se kterými pracujeme?
Celistvý pohled na člověka. Práce s příčinami i následky zároveň.
Odhalování skutečných příčin traumat, životních a situačních zacyklení, závislostí, apod.
Odkrytí a uvolnění nevědomých procesů v mysli klienta. Převedení nevědomých procesů do vědomých.
Nastavení konkrétních kroků, vedoucích k jejich řešení. Vyhodnocování těchto kroků a jejich případná korekce nebo nastavení nových kroků.
3. Co tuto metodu odlišuje od jiných metod?
Poskytuje velmi rychlou a přesnou diagnostiku. Je vysoce spolehlivá.
Je použitelná a účinná již pro děti od 3 let věku. Je nezátěžová. Je měřitelná.
Dává ihned konkrétní kroky k řešení. Je velmi dobře využitelná jako součást psychiatrické, psychologické a terapeutické praxe.
4. Proč je tato metoda tak smysluplná?
Je rychlá. Co se řeší roky nebo měsíce lze zpracovat během několika návštěv.
Je komplexní. Zahrnuje práci s aktuální situací a s jejími skutečnými příčinami, které sahají až do našeho dětství. Obsahuje vysvětlení a pochopení daného problému.
Dává konkrétní výstupy a konkrétní kroky k řešení. Zároveň probíhá přirozená terapie podpořená "koučovacími" kroky. Je funkční.
Právě rychlost a konkrétnost nám dává základní složku funkčnosti. Všichni jsme prošli svým dětstvím a máme v sobě uloženo mnoho podvědomých programů a traumat, které mají destrukční složku. A to je dalším důvodem funkčnosti této metody. Protože je dokáže najít a zpracovat.
5. Kdy je pro mne metoda Životní mapy® /KopsMethod® vhodná?
Odpovězte si na následující otázky:
Chci prožívat šťastný život, ale motám se stále dokola?
Chci mít fungující partnerství a vztahy?
Chci být vzorem pro své děti a dát jim to nejlepší?
Chci pochopit sebe i okolí?
Pokud bude jedna odpověď ANO, pak je výborné využít této metody k naplnění svých potřeb.
Proč se objednat na ŽM®?
- nejste si jisti sebou ani okolím
- vše na vás padá
- cítíte se vyhořelí, zčernal Vám celý svět
- nedokážete se na nic těšit
- neumíte říkat NE a plníte věci ostatním, které s vámi nerezonují
- vlastně si nerozumíte a nevidíte možnosti žít lépe
- neslyšíte pochopení od okolí a necítíte se spokojeně
- nemáte dobré vztahy doma ani na pracovišti
- neumíte se rozhodnout mezi 2 vztahy a bere Vám to energii
- chcete se zbavit závislostí (alkohol, lehké drogy, ale i vztahové záv.)
- chcete přestat se sebepoškozováním (řezání se, sebevražedné myšlenky,...)
- chcete objevit svůj osobní příběh a konečně pochopit PROČ
- chcete najít příčiny svého chování, návyky a vzorce
- chcete konečně pochopit nastavení svého dítěte
- chcete zjistit školní zralost pro své dítě
- ... a další